Alle Ducato´s staan aan de voorkant wat lager en, met een constant hoger gewicht door de camper-inrichting, hangt deze dus ook daar wat meer in de veren.
Dit gaat ten koste van het rijcomfort.
Eerst wilden we er niet aan, maar na gunstige berichten van camperaars die hulpveren hadden laten plaatsen gaan ook wij overstag.
In Krimpen aan de IJssel is een bedrijf "Carsupport" die dit klusje kan verrichten.
De afspraak was gemaakt met de uitnodiging dat we op hun terrein konden overnachten i.v.m. met de afstand.
Zodoende konden we er nog een paar extra dagen camperen aan vast knopen.
C.P. Kweetal in Schelluinen. |
De ondergrond is nogal zompig, maar daar had de eigenaar iets handigs op gevonden.
Onderleggers tegen het wegzakken in zompig veen. |
De sixties herleven. |
Wonderlijke camper creaties |
Na enige uren op het festivalterrein doorgebracht te hebben laten we de wietdampen achter ons en verkennen het verrassend leuke stadje Gorinchem.
Niet alleen strijd tegen het water maar ook tegen de Spanjaarden. |
Ons campertje voor het eerst op een pontje. |
C.P zonder enige voorzieningen. |
Maar afijn we hoeven er maar één nacht te staan.
De volgende morgen worden we begroet door een stel kakelende kippen en verkeerslawaai.
Eerst maar even de kippen voeren. |
Al snel blijkt dat we met een stel toegewijde techneuten te doen hebben die liefdevol over hun vak praten.
De buscamper wordt op de brug geplaatst en de vering wordt nauwgezet bekeken en nagemeten.
Op de brug voor inspectie. |
Ai, een wel erg vlakke bladveer. |
Een bosje afgekeurde veren. |
En een magazijn vol glimmende nieuwe. |
Met deze machine worden de veren in de eigen Shop gemaakt. |
Zelfs het koninklijk huis wordt tot de klantenkring gerekend. Zo maakten ze sterkere vering voor de auto van de Koning en kregen de opdracht voor de restauratie van de glazen koets waarvoor ze een nieuwe bladveer hadden gemaakt.
Voor onze buscamper konden we het relatief simpel houden met verhoogde vervangingsveren voor en hulpveren achter.
Een heel verschil met de oude situatie. |
We zijn onder de indruk van de enorme vakkennis van de medewerkers en gaan tevreden weer huiswaarts.
Heeft dit alles nu ook geholpen? Ja, we vinden van wel. Het rijgedrag is er behoorlijk op vooruit gegaan. Het geheel voelt nu veel soepeler en een aanzienlijke verbetering van het stuurgedrag. De noodzaak om hulpveren te plaatsen is ons ook duidelijk, want zonder werden de bladveren zover ingedrukt dat er nog weinig vering en comfort over bleef.
En omdat de camper is gewogen met volle belading weten we ook dat we aan de veilige kant zitten wat de toegestane last betreft.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten