Het Regionalverband Ruhr heeft de afgelopen jaren al vele stappen gemaakt om de snelfietsverbinding van Duisburg tot Hamm tot stand te brengen.
De planning bestond al veel langer, alleen de uitvoering liet lang op zich wachten.
De Duitsers volgen dan ook het voorbeeld van Nederland waar deze snelfietspaden intussen al aardig ingeburgerd raken.
We starten de camper en gaan in de richting van Oberhausen, waar we een camperplaats hebben gevonden.
Met deze plek slaan we twee vliegen voor de prijs van één, want het vermaarde winkelcentrum Centro ligt er vlak naast en die stond ook op ons verlanglijstje.
Marina Oberhausen. |
Duizenden meters winkelplezier in winkelcentrum Centro. |
De dag erna de fietsen van de camper gehaald om de RS 1 te rijden, want daar kwamen we immers voor.
Daarvoor moesten we dwars door het noordelijke deel van het Ruhrgebied hetgeen op de zondagmorgen een makkie is.
We fietsen naar Mühlheim an der Ruhr waar we route oppikken.
Hierboven loopt de RS 1 vlakbij station Mühlheim an der Ruhr. |
Met inlichtingsborden word men op de hoogte gehouden. |
Met fraai aangelegde bruggen. |
Tijd voor een bakkie, let op de toepasselijke details. |
Verder dan de universiteit van Essen gaat het niet meer en zijn we aangewezen op het knooppuntensysteem dat wij ook in Nederland kennen.
Dan maar met knooppunten verder. |
We worstelen ons op af en toe slechte fietspaden naar onze bestemming.
Zollverein in Essen. |
What´s in a name, maar dan op zijn Duits. |
We kijken en fietsen nog wat rond alvorens de terugweg te aanvaarden.
Het plan is om de RS 1 terug te fietsen tot voorbij de plek waar we begonnen zijn, om te kijken hoever men is gevorderd is met de aanleg hiervan.
Via een site over deze fietssnelweg is het wel duidelijk dat het nog niet zo voorspoedig verloopt als gehoopt.
En dat klopt want na nog geen kilometer van ons vertrekpunt is het einde van de RS 1 alweer in zicht.
Via kijkgaten een blik op de hopelijk nabije toekomst. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten